لباس کار کارگران لجستیک

همه چیز درباره لباس کار کارگران لجستیک و حمل و نقل

لباس کار کارگران لجستیک و حمل و نقل

آیا اطلاعاتی درباره لجستیک و حمل و نقل دارید؟ در معنای کلمه، لجستیک یعنی عملیات بسته بندی و حمل و نقل، ارسال و دریافت محموله های مختلف به سراسر جهان؛ این سری کارها بر اساس استانداردهای جهانی صورت می گیرد و همه آنها توسط تجهیزات پیشرفته لجستیک و ماشین آلات مدرن و حرفه ای انجام می شوند.

جالب است بدانید تمامی نیروی انسانی و پرسنل که در صنعت لجستیک و حمل و نقل کالا فعالیت دارند باید از لباس کار کارگاهی مناسب استفاده کنند. لباس کار کارگران لجستیک، از هر نظر دارای بهترین طراحی است و از پارچه های مقاوم تهیه می شود.

پوشیدن لباس کار مناسب، به ویژه برای نیروی کار در بخش لجستیک و تدارکات کالا، مهم است. اکثر لباس های لجستیک و حمل و نقل به گونه ای طراحی شده است که بهترین پشتیبانی ممکن را در محل کار برای کارگران ارائه دهد. انواع لباس کار، سبک، انعطاف پذیر و راحت هستند و جزئیات بسیاری دارند که تفاوت بین برندهای مختلف را ایجاد می کنند.

انواع مدل های جدید لباس کار کارگران لجستیک، منسوجات ایده آل هستند تا همه نیروی کار در مکان های مرتبط بتوانند برای مدت طولانی تری در شرایط سخت، کار کنند. این لباس ها در رنگ ها و طرح های متنوعی تولید می شوند که در ادامه بیشتر درباره آن صحبت خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: لباس کار کارگاهی در کدام مشاغل کاربرد دارد؟

آیا پوشیدن لباس کار برای کارگران لجستیک، طبق قانون، الزامی است؟

لباس کار کارگران لجستیک

لباس کار کارگران لجستیک

هنگام کار در بخش حمل و نقل و لجستیک، کارکنان باید به طور ویژه، مجهز باشند؛ لباس کار بپوشند تا بتوانند به درستی و در شرایط ایمن کار کنند. لباس کار مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است. در بسیاری از زمینه های شغلی، لباس کار عمدتاً برای شناسایی جایگاه و رتبه کارگران استفاده می شود و باید تصویر کلی و منسجمی را بیان کند. بهترین لباس کار کارگری، موارد ایمنی و بهداشت را نیز فراهم می کند.

از نظر قوانین، لباس کار صنعت لجستیک به دو دسته اصلی تقسیم می شود:

1- لباس محافظ یا لباس ایمنی:

طبق قانون، پوشیدن لباس ایمنی، یا همان لباس کار محافظ، ضروری است. لباس‌های محافظ، فرد را در برابر حوادث یا آسیب‌های محیط کار که ممکن است خطر آفرین باشد، محافظت می‌کند.

2- لباس کار معمولی:

لباس کار معمولی برای انجام کارهای روزمره در محیط های عادی و بدون خطر، مناسب هستند. این نوع لباس ها برای محافظت در برابر حوادث یا آسیب های شدید، طراحی نشده اند، بنابراین پوشیدن لباس کار عادی، طبق قانون، الزامی نیست. اگرچه می تواند به حفظ پرستیژ کاری یک محیط لجستیکی یا حمل و نقل، بسیار کمک کند.

لباس کار Hi-Vis برای کارگران لجستیک به چه معناست؟

Hi-Vis، شامل یک ویژگی طراحی در لباس هایی است که دید بالا نیاز دارند و در نتیجه، ایمنی کارگران لجستیک را از طریق بازتاب رنگ های روشن، تضمین می کند. لباس های Hi-Vis باعث می شود که فرد در محل کار، بسیار واضح تر دیده شود و بنابراین در هر شرایط کاری، از وقوع حوادث و موقعیت های خطرناک جلوگیری می کند.

لباس های Hi-Vis نقش مهمی در بخش لجستیک و حمل و نقل ایفا می کند. این نوع لباس کار کارگران لجستیک، دارای نوارهای شبرنگ هستند یا بخش زیادی از پارچه لباس کار، دارای رنگ روشن با قابلیت بازتابنده نور است. این لباس ها موجب می شوند که کارگران از فاصله دور، برای سایر کارکنان، راننده های لیفتراک یا ماشین های حمل و نقل بار، به راحتی قابل دید باشند.

خرید لباس کار کارگران لجستیک، با کیفیت بالا و تضمین قیمت

لباس کار خوب برای کارگران بخش لجستیک و حمل و نقل می تواند هزینه های بالایی داشته باشد. کارفرما موظف است به محض تنظیم قانون لباس کار در یک منطقه شغلی، لباس کار کارگری لازم را تهیه کند. هزینه های خرید لباس کار باید به عهده کارفرما باشد.

انواع لباس کار در رنگ های متنوع برای محیط های صنعت لجستیک و حمل و نقل کالاها موجود است. بهترین لباس کار برای این نوع کارگران، از پارچه های مقاوم تهیه می شوند و قابلیت وضوح و دید بالا را از فاصله های دورتر نیز فرآهم می سازند.

برخی از انواع لباس کار کارگری لجستیک، قابلیت ضد آب دارند و از بهترین پارچه لباس کار دوخته می شوند. این پارچه ها در برابر سورخ شدگی، سایش و چروک شدن، مقاومت خوبی دارند.

بیشتر بخوانید: رمز و رازهای لباس کار ریخته گری و ذوب فلزات

چرا لباس کار کارگران لجستیک باید شبرنگ داشته باشد؟

در محیط کار لجستیک، ایمنی کارکنان در اولویت قرار دارد. به خصوص در صنایعی مانند تولید، لجستیک مواد غذایی و بسیاری از زمینه ‌های دیگر، استفاده از لباس‌های محافظ با دید بالا (high-visibility clothing)، برای محافظت از ارزشمندترین دارایی یک شرکت، یعنی کارکنان آن، ضروری است.

اول ایمنی، بعد کار! لباس محافظ با قابلیت دید بالا چگونه تعریف می شود؟

لباس محافظ با دید بالا برای اطمینان از تضمین ایمنی و دید کارکنان لجستیک و باربری طراحی شده است. این نوع طراحی به طور خاص، برای افزایش وضوح و تشخیص کارکنان، هم در طول روز، در شرایط کم نور و هم در انبارها یا حتی در تاریکی در نظر گرفته شده است. این قابلیت، خطر تصادفات را کاهش و ایمنی کار لجستیک را افزایش می دهد.

آیا می‌دانستید…؟؟

کارگرانی که لباس کار با نوارهای شبرنگ را می پوشند، می توان از فاصله تقریباً سه برابر بیشتر، نسبت به لباس های کار معمولی تشخیص داد؟

در لباس کار لجستیک شبرنگ از چه مواد اولیه استفاده می شود؟

لباس کار کارگران لجستیک

لباس کار کارگران لجستیک

مواد مختلفی در تولید لباس های محافظ با دید بالا برای افزایش دید کارگران در بخش لجستیک استفاده می شود. این مواد به انعکاس نور کمک می کنند. مواد اولیه مهم عبارتند از:

  • مواد با قابلیت انعکاس نور: این مواد در دوخت نوارهای بازتابنده نور به کار می روند.
  • فلورسنت: معمولاً از رنگ های زرد و نارنجی – قرمز به عنوان پارچه های Hi-Vis (با دید بالا) در این نوع لباس های کار استفاده می شود.
  • مواد با قابلیت بازتابندگی: ماده بیرونی این ماده در کل لباس کار بخش لجستیک معمولاً نقره ای، سفید یا زرد است. این ماده به ویژه در شرایط کم نور یا تاریکی استفاده می شود.

استاندارد EN ISO 20471 برای لباس کار کارگران لجستیک با ویژگی بازتابنده به چه معناست؟

استاندارد EN ISO 20471 یک استاندارد اروپایی است که الزامات و روش های آزمایشی را برای لباس کار کارگران لجستیک با ویژگی بازتابنده تعریف می کند. این استاندارد به طور خاص برای مواد فلورسنت اعمال می شود تا دید سایر کارگران را افزایش دهد.

  • استاندارد مکمل EN 17353 شامل چه مواردی است؟

استاندارد EN 17353 مربوط به لباس های با دید بالا برای محیط کار با خطرات متوسط است. این منبع برای افزایش دید کارگران بخش لجستیک، بسیار مهم است اما وقتی استاندارد EN ISO 20471  مورد نیاز نباشد، می توان از کد EN 17353 استفاده کرد.

چند مثال از کاربرد لباس کار کارگران لجستیک

افراد زیر که در بخش های مختلف لجستیک و حمل و نقل کالا فعالیت می کنند باید لباس کار با قابلیت شبرنگ و رنگ روشن بپوشند:

  • کارگران بارگیری محموله ها
  • کارگران انبار
  • راننده لیفتراک
  • راننده کامیون باربری
  • کارگران بخش انبار مواد غذایی منجمد در سردخانه ها
  • کارگران بخش بسته بندی

روپوش، شلوار، ژاکت و سایر پوشش کار که کارگران این صنعت می پوشند باید در قسمت های سراسر روی آستین ها و قد شلوار، دارای نوارهای پهن شبرنگ باشند. حتی دستکش ها دارای عناصر بازتابنده هستند. این یعنی کارگر حتی در حال حرکت نیز از فاصل دور، در نور کم نیز قابل رؤیت است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *