آیا لباس کار قابل بازیافت است

آیا لباس کار قابل بازیافت است؟

آیا لباس کار قابل بازیافت است ؟

آماده باشید چرا که می خواهیم یکی از بزرگ ترین پیشرفت های حوزه فناوری تولید لباس کار را به شما ارائه دهیم! اگر می خواهید برای خرید لباس کار کارگاهی، لباس کار پرسنلی، لباس کار کارمندی، لباس کار کارخانه یا هر مدل لباس های کار، اقدام کنید، دست نگه دارید و این مطلب را تا انتها بخوانید. بدون شک، دیدگاه روشن تری نسبت به اصول انتخاب لباس های کار پیدا خواهید کرد!

“از این به بعد می توانید لباس کار را با خیال راحت بازیافت کنید!!”

این جمله ای است که از سوی بسیاری از تولید کنندگان لباس کار در صنعت امروزی مطرح شده است! آیا این موضوع واقعیت دارد؟ آیا می توانیم لباس های کار را نیز مثل سایر پارچه ها بازیافت کنیم؟

ما هم مثل شما کنجکاو هستیم تا اطلاعات بیشتری به دست بیاوریم….

معنای “لباس کار” یعنی پوشش حفاظتی برای همه کارکنان در مشاغل که می تواند ایمنی آنها را ضمانت کند. لباس ها از الیاف مقاوم تولید می شوند که دارای ویژگی های منحصربه فردی هستند. تولید بهترین نخ ها برای تهیه انواع پارچه لباس کار مقاوم، خودش یک صنعت بزرگ است که همه تولیدی های این لباس ها را پوشش می دهد.

برای تولید نخ و پارچه ها، انرژی و زمان و مواد اولیه مصرف می شود. خب این مسئله وجود دارد که کارخانه های تولید پارچه بتوانند هزینه های انرژی و مصرف آب خود را تا حد امکان کاهش بدهند. درست است! ما درباره حفاظت از محیط زیست و کاهش آلایندگی ها صحبت می کنیم…. پس چه چیزی بهتر از “بازیافت” که می تواند برای لباس کار هم اجرا شود؟!

امروزه شیک ترین مدل های لباس کار از پارچه هایی تهیه می شوند که کلاً از مواد اولیه خام، به دست آمده اند. اما محققان تلاش می کنند بتوانند با بازیافت لباس کار، بتوانند الیاف بهینه شده را برای تولید پارچه ها ابداع کنند و بخش بزرگی از هزینه ها را کاهش دهند. وقتی شما لباس کار باکیفیت می خرید، حس خوبی دارید؛ حتی اینکه در حال ورود به دنیای مد نیز هستید! با این حال، بازیافت می تواند بر روی فرآیند خرید مشتری تأثیر داشته باشد! این نکته مهمی است که نباید از آن غافل شد!

بازیافت لباس کار

بازیافت لباس کار

بیشتر بخوانید: لباس کار ضد آب چیست؟

نگاهی بر چرخه بازیافت لباس کار

تا وقتی که لباس کار، سالم باشد، می توانید آن را بپوشید و از شما محافظت می کند؛ اما وقتی لباس به هر دلیلی آسیب ببیند، یا فرسوده و ساییده شود، تکلیف چیست؟…. در اینجاست که باید به فکر دور انداختن لباس و تهیه یونیفرم جدید باشید.

بازیافت لباس کار به کمک کارفرمایان می آید و این فرصت را فرآهم می کند که بتوانند هم از آلودگی های محیط زیست جلوگیری کنند و هم هزینه های انرژی تولید لباس کار را کاهش دهند. چند مرحله وجود دارد که می توانید برای دور انداختن لباس و ارسال آن برای بازیافت انجام دهید.

اولین قدم برای دور انداختن لباس های کار فرسوده و غیر قابل استفاده این است که مطمئن شوید آیا می توان هنوز از لباس ها استفاده کرد یا خیر. اگر بتوانید آنها را تمیز کنید و مجدداً بپوشید، این کار را انجام دهید. در غیر این صورت، یونیفرم های قدیمی و فرسوده را به کار کامل در یک مخزن یا سبد بازیافت جمع آوری کنید.

شرکت هایی که عملیات بازیافت پارچه را انجام می دهند این لباس ها را از مکان های مخصوص در سطح شهر، جمع آوری می کنند و به کارخانه بازیافت می برند. قبل از آن، ایده خوبی است اگر حیوانات خانگی دارید، قسمت های سالم لباس ها را جدا کنید و به عنوان بستر نگهداری حیوانات به کار ببرید! جالب است! اینطور نیست؟

برای بازیافت پارچه ها معمولاً از دستگاه خردکن استفاده می شود. پارچه ها تکه تکه شده و وارد عملیات صنعتی بازیافت می شود. اما آینده پارچه های بازیافت شده با منشأ لباس کار در چه مواردی استفاده می شود؟

در قسمت بعدی به این سوال پاسخ می دهیم….

بیشتر بخوانید: خرید فرم مدارس + ثبت سفارش

پارچه های بازیافت شده در کجا به کار می روند؟

وقتی پارچه های لباس کار در کارخانه بازیافت به خرده های پارچه یا الیاف دیگر تبدیل می شوند، برای برخی موارد به کار می روند. یکی از این کاربردها، استفاده از پارچه های بازیافتی در صنعت مبلمان سازی است. برخی از پارچه های مبلی یا منسوجاتی که در لایه های داخلی مبلمان به کار می روند از همین پارچه ها هستند.

انواع لباس کار را از تولیدی بخرید

خوشبختانه با فناوری های امروزی، طراحی ها و دوخت لباس کار، بیش از پیش، متحول شده است. بهترین تولیدی لباس کار کارگری سعی می کند طراحی محصولات خود را مطابق با دنیای مد و لباس در سطح جهانی پیش ببرد. بر همین اساس است که انواع مشاغل ترغیب می شوند که برای همه نیروی انسانی خود، لباس های زیبا و استاندارد خریداری کنند.

انواع لباس کار مدیریتی، لباس فرم کارمندان خانم، لباس کار مردانه، لباس کار کارگاهی، لباس های ایمنی مخصوص صنایع خشن، لباس های پرسنلی اداری و ده ها مدل دیگر امروزه وجود دارند. قیمت لباس کار در هر مدل، متفاوت است. هنگام خرید لباس کار مناسب شغل خودتان ابتدا درباره مدل های جدید تحقیق کنید و سپس با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *