رمز و رازهای لباس کار ریخته گری و ذوب فلزات

رمز و رازهای لباس کار ریخته گری و ذوب فلزات

رمز و رازهای لباس کار ریخته گری و ذوب فلزات

لباس کار ریخته گری، یکی از انواع البسه کارگاهی است که باید از ویژگی های خوبی برخوردار باشد. در کارگاه ذوب فلزات، سخت ترین شرایط کاری حاکم است، پس همه کارگران باید ایمن باشند و به آسانی در طول روز، یا حتی شیفت شب، کار کنند.

چرا لباس کار مقاوم و محافظ، راز ایمنی کارگاه های فولاد و ذوب فلزات است؟

به نظر شما چه چیزی مهمتر است؟ رعایت ایمنی؟ یا تأمین راحتی کارگران کارگاه ریخته گری؟

اگر کارگرانی که در کارگاه های ریخته گری و ذوب فلزات کار می کنند، با پوشیدن لباس کار ریخته گری، احساس راحتی نداشته باشند، احتمال اینکه آن را همیشه به تن کنند، خیلی کمتر است؛ چیزی که در صنعت فولاد و فلزات می تواند منجر به حوادث فاجعه بار شود.

بنابراین، حدس زدن اینکه اهمیت پوشیدن بهترین لباس کار کارگری و کارگاهی برای صنایع خشن و سخت، کار چندان دشواری نیست!

اگر شما نیز به نوعی با صنایع ریخته گری و ذوب فلزات سروکار دارید، کارفرما یا کارگر هستید، بی شک باید نسبت به خرید لباس کار باکیفیت، برنامه ریزی دقیق تری داشته باشید. هزینه کردن برای خرید لباس کار، هرگز دور ریختن پول نیست! بلکه نوعی سرمایه گذاری برای توسعه کارگاه است. این یعنی نیروی کار همیشه سلامت هستند و بهره وری آنها افزایش پیدا می کند.

کار خطرناک، به لباس کار راحت نیاز دارد

از میان تمام صنایعی که به لباس کار محافظ نیاز دارند، صنعت فولاد و ریخته گری و ذوب فلزات، رتبه های اول را به خود اختصاص می دهند؛ بخصوص وقتی که بحث محیط های کاری بسیار خطرناک به میان می آید.

در این نوع صنایع، دمای عملیاتی گاهی تا 1600 درجه سانتیگراد، افزایش دارد! پاشش فلز مذاب و قرار گرفتن در معرض گازهای بسیار قابل اشتعال را تصور کنید؛ می بینید که تصویری از محیط کار چالش برانگیز و بسیار سخت در ذهنتان می آید؛ همان محیطی که کارگران ریخته گری و فلزکاری در آنجا به طور روزانه کار می کنند.

با وجود خطرات بسیار در محیط کار، قابل درک است که چرا مدیران بهداشت و حفاظت ایمنی کار، تمایل دارند رعایت ایمنی را بیش از هر چیز دیگری در اولویت قرار دهند. اما راز این کار، اینجاست: ارائه لباس کار ریخته گری راحت به کارگران!

بیشتر بخوانید: خرید لباس کار + قیمت روز

ویژگی های مهم لباس کار ریخته گری و ذوب فلزات

لباس کار ریخته گری و ذوب فلزات

لباس کار ریخته گری و ذوب فلزات

“راحتی”، یک ویژگی برجسته برای انواع لباس کار است. این خصوصیت در مورد لباس کار ریخته گری نیز وجود دارد. اما به غیر از راحتی، 3 ویژگی ارزشمند و مهم دیگر نیز هست که باید هنگام خرید مدل های لباس کار باکیفیت به آنها توجه کنید.

1-لباس کار مقاوم، از بهترین پارچه ها تهیه می شود

تراکم پارچه لباس کار ریخته گری چقدر است؟ هر چه این تراکم، سنگین‌تر باشد، محدودیت‌های بیشتری برای حرکت فرد در لباس کار ایجاد می‌شود؛ از طرفی، گرمای بیشتری در لباس ایجاد می گردد. لباس‌های کار مخصوص جوشکاری می‌توانند آنقدر سنگین و سفت باشند که گاهی پوشیدن آنها سخت است. پارچه های جدید و مقاوم تر، انعطاف پذیر هستند و پوشیدن شان راحت تر است.

2-لباس کار خوب، تعریق بدن را کاهش می دهد

پارچه لباس کار، چقدر عرق  بدن را جذب می کند؟ کارگران ریخته گری و ذوب فلزات در معرض دمای شدید قرار دارند، بنابراین عرق کردن، امری اجتناب ناپذیر است!

اگر رطوبت باقیمانده روی بدن به خوبی توسط پارچه، جذب و پخش نشود، می تواند باعث سوختگی پوست با بخار شود. نوع الیاف لباس کار ریخته گری نقش بسیار زیادی در مدیریت رطوبت بدن دارد، بنابراین الیافی را با ظرفیت تهویه ای بالا برای پارچه های این نوع لباس های کار انتخاب کنید.

3- لباس کار استاندارد، تهویه کامل را فرآهم می کند

پارچه لباس کار ریخته گری چقدر گرما را از بدن خارج می کند؟

انجام یک کار سخت فیزیکی مانند ذوب فلزات، در حالی که ساعت ها در لباس کار خود احساس خفگی دارید، دشوار است. انتخاب پارچه ای با تراکم کمتر، یا پارچه بافته شده از الیافی که قابلیت تهویه بهتری دارد، تجربه راحت تری را برای کارگران به همراه خواهد داشت.

در مورد انواع لباس کار با الیاف ابریشمی، احساس خنکی بیشتری روی پوست ایجاد می کنند. پارچه های صاف تر، مانند ساتن، دارای مزیت محافظت بیشتر در برابر خطراتی مانند پاشش فلزات مذاب یا اثرات گرد و غبار و بقایای مواد قابل اشتعال هستند. این مواد به لباس کار با پارچه های خشن تر، می چسبند.

بیشتر بخوانید: لباس کار کارگاهی در کدام مشاغل کاربرد دارد + کاربردها و ویژگی ها

راحتی لباس کار ریخته گری یک ضرورت است، نه یک تجمل!

تحقیقات بسیاری انجام شده است که نتایج نشان می دهد لباس کار محافظ در صنایع ریخته گری و ذوب فلزات، بسیار قوی و مقاوم هستند و ایمنی بی نهایت را فرآهم می کنند. هنگامی که لباس‌های کار، با رعایت فقط معیار ایمنی انتخاب می ‌شوند، گاهی به نحوه پوشیدن لباس توسط کارگران، چندان توجهی نشده است.

پس گاهی بهتر است ابتدا خطرات تهدید کننده و آسیب های مهم محیط کار ریخته گری و فلزکاری را بشناسیم و بعداً به سراغ انتخاب مدل لباس کار ریخته گری برویم.

بیایید فقط یکی از خطرات بالقوه تهدید کننده که کارگران صنایع فولاد و ذوب فلزات را تهدید می‌کند، بررسی کنیم: قرار گرفتن در معرض گازهای قابل اشتعال که حتی ممکن است منجر به انفجار شدید شود. لباس های مقاوم و محافظ، به طور قطع، از کارگران در مقابل این همه عوامل آسیب زننده محافظت می کنند.

می بینید که خرید لباس کار کارگاهی آنقدرها هم که فکر می کنید ساده نیست! البته که بسیار مهم است و باید حساسیت زیادی برای آن به خرج داد. خرید بهترین لباس کار، یعنی تضمین سلامت کارگران، که با ایمنی محیط کار و بهره وری ارتباط مستقیم دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *