روش های درست شستن لباس کار

روش های درست شستن لباس کار

روش های درست شستن لباس کار

شستن لباس کار برای از بین بردن کثیفی ها و لکه ها یا هر نوع آلودگی کمک می کند که ظاهر کارگران در محیط کار، زیباتر و منظم تر به نظر برسد. همه کسانی که لباس کار می پوشند وظیفه دارند که از البسه خود محافظت و مراقبت کنند. شستشوی درست با شوینده های مناسب می تواند به این هدف کمک کند و باعث شود که لباس ها دوام و طول عمر بیشتری داشته باشند.

تفاوتی نمی کند که مدل لباس کار شما چه باشد، یا اینکه در چه شغلی فعالیت می کنید، مهم است که لباس کارهای خود را تمیز نگه دارید و از آن مراقبت کنید. ما در این بحث می خواهیم به چند نکته مهم اشاره کنیم که راهنمای خوبی در شستن لباس کار خواهند بود.

چرا تمیزی لباس کار اهمیت دارد؟

لباس کار باید همیشه تمیز باشد تا بتواند ایمنی فرد را تأمین کند و مطابق با استاندارد محیط کار نیز باشد. لباس هایی که آلوده یا خاک آلوده هستند، به میزان قابل توجهی می توانند کارگران را در معرض خطر قرار بدهند. شستشوی مکرر لباس ها نیز می تواند غبار و کثیفی ها را برطرف کند اما یک عیب بزرگ که ایجاد می کند این است که ممکن است لباس ها بر اثر سایش، به تدریج از بین بروند!

عمر طولانی لباس های کار، هم از نظر فردی و هم از نظر صرفه جویی در هزینه های خرید لباس، اهمیت دارد. برخی از لباس های کار برای محیط های خشن و شدیدتر طراحی شده اند و لذا در برابر حرارت، حریق یا آتش سوزی مقاوم هستند. این نوع لباس ها در اثر شستشوی زیاد، هیچ آسیبی نمی بینند چون از مقاومت بالایی برخوردار هستند. یعنی پایداری در برابر ساییدگی، یک ویژگی ذاتی برای آنها محسوب می شود. برای شستن لباس کار کارگری با مقاومت عالی، لازم نیست نگران آسیب به الیاف پارچه ها باشید.

بیشتر بخوانید: هر آنچه که باید در مورد لباس کار زنانه بدانید

نکات شستن لباس کار با ماشین لباس شویی

درست شستن لباس کار

درست شستن لباس کار

برای اجرای شستشوی درست لباس های کار خود می توانید این نکات را مورد توجه قرار بدهید:

  • دستورالعمل های شستشوی لباس کار، روی برچسب مراقبت از لباس را بخوانید و دنبال کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که تمام زیپ ها، دکمه ها، قلاب و یا حلقه ها را ببندید و قبل از قرار دادن لباس در ماشین لباسشویی، آن را از داخل بچرخانید تا از آسیب دیدن پارچه جلوگیری شود.
  • هنگام شستن لباس هایی با تکه های بازتابنده، همیشه باید لباس ها را از داخل بشویید. تکه دوزی های انعکاس دهنده نور، با هر بار شستن لباس کار، دچار کاهش رنگ می شوند. این نوع لباس ها مانند لباس های کارگران جاده ای یا رفتگرهای شهرداری باید دارای نوارها یا تکه های شبرنگ بازتابنده نور باشند.
  • توجه داشته باشید که آسیب رسیدن به ویژگی های ضد شعله، یا بازتابی مواد در لباس های کار ممکن است با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نباشند.
  • ماشین لباسشویی را با لباس پر کنید تا تعداد چرخه های شستشو کاهش یابد.
  • هرگز لباس های خاص را با لباس های معمولی محیط کار در ماشین لباس شویی مخلوط نکنید. مثلاً لباس کار سرکارگران نباید با لباس کار کارگر فنی با هم در یک لباس شویی شسته شوند. چون ممکن است برخی مواد شیمیایی یا آلودگی ها روی لباس ها بر روی لباس های ساده تر آسیب وارد کند.
  • لباس ها را خوب بشویید و آبکشی کنید. برای شستن لباس کار نباید از شوینده های قوی یا نرم کننده ها استفاده کنید.
  • شوینده های مخصوص ماشین لباس شویی برای لباس کار را مطابق با دستور العمل های تولیدی لباس کار استفاده کنید.
  • به طور عمومی، 100 میلی لیتر شوینده برای یک لباس کار کافیست. می توانید حداکثر سه لباس کار کامل (روپوش و شلوار، شلوار و کاپشن و …) را داخل ماشین لباس شویی بریزید.
  • بهترین دما برای شستشوی لباس ها 30 تا 40 درجه سانتی گراد است.
  • حتماً برای خشک شدن بهتر لباس های کار، آنها را به مدت 24 ساعت در معرض هوا قرار دهید.
  • شوینده های حاوی مواد شیمیایی خشن تر، ماهیت لباس کار را به خطر می اندازند. پس بهتر است قبل از استفاده به برچسب آن ها دقت کنید.
  • برای شستن لباس کار هرگز از شوینده های صابونی استفاده نکنید، چون می تواند آثار چربی روی لباس ها باقی بگذارد.
  • برای شستن لباس کار با قابلیت ضد آب، به دستور العمل تولیدی برای شستشو دقت کنید.
  • برخی لباس های کار به اتو کردن نیازی ندارند، با این حال بهتر است دستورالعمل تولیدی لباس را دنبال کنید.

خرید لباس کار باکیفیت برای همه مشاغل

شما می توانید با خرید لباس کار با کیفیت از بهترین تولیدی لباس کار، هم نیاز شغلی خود را برطرف می کنید و هم ایمنی خود را افزایش می دهید. همه کارفرمایان نیز وظیفه دارند بهترین لباس ها را برای پرسنل خود تهیه کنند.

اگر از تولیدی لباس کار به صورت مستقیم خرید کنید، از نظر قیمت ها نیز برایتان مقرون به صرفه تمام می شود. خرید از تولیدی به معنای دریافت خدمات گسترده است؛ از مشاوره خرید لباس کار کارگاهی گرفته تا استعلام قیمت خرید عمده لباس کار، و خدمات پس از فروش، همگی توسط یک تیم حرفه ای به شما ارائه می شود.

شما می توانید همین حالا محصولات ما را بررسی کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *