هر آنچه که باید در مورد لباس کار زنانه بدانید

هر آنچه که باید در مورد لباس کار زنانه بدانید

هر آنچه که باید در مورد لباس کار زنانه بدانید

یک لباس کار باید بر اساس نیازمندی های فنی کار، ویژگی های شغلی طراحی شود. ابتدا باید پارچه مناسب را انتخاب و بعد طراحی و دوخت روی آن انجام شود. لباس کار را در هر شغل و سمتی که هستید می‌توانید استفاده کنید. کارفرما باید یک لباس مناسب بر اساس شغل به کارگران ارایه دهد. روی لباس کار ها معمولا لوگوی شرکت را نصب می‌کنند، جنس لباس کار را ابتدا تحت آزمونهایی قرار می دهند تا بفهمند مقاومت آن چه اندازه می باشد .

جنس لباس کار را معمولاً از پلی استر، پنبه و پارچه های ترکیبی انتخاب می کنند و زیرا باید هم مقاوم باشند و هم مقرون به صرفه و همچنین طراحی آنها به گونه ای باشد که مدت طولانی در برابر پارگی مقاومت کند و به خوبی قابل شستشو باشد. در ادامه هر آنچه که باید در مورد یک لباس کار خوب زنانه بدانید را مورد بررسی قرار می دهیم تا شما بهتر بتوانید تصمیم گیری کنید و لباس کار خود را تهیه کنید.

انواع لباس کار:

لباس کار انواع و مدل های متفاوتی دارند کارگران شرکت ها باید برای حفظ ایمنی از لباس کار استفاده کنند که کارفرمایان این لباس ها را بر اساس موارد مختلفی طراحی می کنند. لباس کار کارگاهی یک نوع لباس کار است که در شغل هایی که فعالیت آنها در کارگاه است از آن استفاده می کنند. نوع دیگر لباس کار دو تکه می باشد که جزو محبوب ترین مدل ها نیز به شمار می رود، شما می توانید از این مدل لباس در انواع شغل ها و فعالیت ها استفاده کنید. لباس کار دو تکه از یک مانتو شلوار تشکیل می‌شود که طرح و رنگ های این مدل لباس ها بسیار متنوع است، و برای تهیه این محصولات باید به کیفیت محصول توجه داشته باشید زیرا لباس کار های با کیفیت طول عمر بالاتری نیز دارند این نوع لباس کار را به راحتی می‌توان پوشید و همچنین در این لباس تعدادی جیب وجود دارد برای حمل تجهیزات کاری. مدل دیگری لباس کار وجود دارد به نام  یکسره برای شغل هایی که در آنها نیاز است است که تجهیزاتی را با خود حمل کنند بسیار گزینه خوبی به شمار می‌رود و درد سر پایینی دارد لباس کار یکسره هم در انواع و جنس های مختلفی طراحی می شود.

3 دلیل برای این که باید لباس کار بپوشید

 پارچه لباس کار زنانه :

برای طراحی یک لباس کار زنانه ابتدا باید به نوع پارچه، رنگ پارچه، وزن پارچه و قیمت مناسب پارچه توجه کرد و یک پارچه مناسب را تهیه کرد. انواع پارچه ها برای لباس کار زنانه وجود دارد، مثل پارچه ترگال کجراه و ساده  که علاوه بر وزن مناسب قیمت مناسبی نیز دارد. بنابراین یک انتخاب خیلی خوب می باشد. نوع دیگر پارچه مناسب لباس کار پارچه کجراه پلی استر است این نوع پارچه برای دوخت انواع لباس کار ها به کار میرود و ضخامت و مقاومت بالایی دارد. پارچه های پنبه ای برای لباس کار و در محیط هایی که هوا خیلی گرم است از آن استفاده می کنند این نوع پارچه ها آبرفت دارند و در هنگام خرید باید به این موضوع توجه کرد. برای لباس کار های شغل های دفتری و یا لباس فرم کارمندان از یک نوع پارچه خیلی شیک استفاده می شود به نام فاستونی ، این نوع پارچه درصد پشم در آن وجود دارد و هنگام خرید باید به آن توجه کرد . پارچه های تترون نیز برای لباس کار خانم ها مورد استفاده قرار می گیرند و در انواع رنگ ها تولید می شوند.

برای تهیه پارچه مناسب لباس کار به نوع دوخت و طرح لباس و قیمت آن باید توجه کرد پارچه هایی که مناسب لباس کار هستند باید از ثبات رنگ و کیفیت بالا برخوردار باشند . لباس کار در محیط کار پوشیده می‌شود زیرا از آن استفاده زیادی می شود بنابراین شستشوی آن زیاد است پس حتماً باید جنس پارچه آن مقاوم و محکم باشد. بهترین جنس پارچه برای لباس کار الیاف پلی آمید نایلونی است زیرا استحکام و دوام بالایی دارد، همچنین لباس کار را می‌توان از الیاف طبیعی تهیه کرد و می توان الیاف طبیعی و مصنوعی را نیز ترکیب کرد .

الگوی لباس کار :

الگوی مناسب یکی از مهمترین بخش‌های تولید لباس کار می باشد زیرا اگر الگوی لباس کار نامناسب باشد علاوه بر وقت و زمانی که هدر می‌رود هزینه نیز دو برابر می شود، الگوهای آماده در بازار وجود دارد که می‌توان از آنها برای دوخت لباس کار استفاده کرد. تهیه الگوی آماده هزینه دوخت لباس کار را بسیار پایین می آورد.

 سایز لباس کار زنانه:

سایز لباس کار باید طوری باشد که روی تن به درستی بنشیند، یعنی نه گشاد باشد و تنگ و باید طوری طراحی شود که فرد در آن حس راحتی داشته باشه و بتواند به درستی و راحتی کار خود را انجام دهد.

 کیفیت مناسب لباس کار :

لباس کار به شغلی که در آن فعالیت می کنید بستگی دارد زیرا شرایط و نوع هر کاری باهم متفاوت هستند یک نوع لباس کار با کیفیت باید دوخت مستحکم داشته باشد و پارچه مناسب در کیفیت لباس کار تاثیر زیادی دارد لباس کار باید ویژگی‌ های حفظ سلامت فرد را داشته باشد و باید به گونه‌ ای طراحی شود که برای تمام اعضای بدن باشد مثلاً در صورت نیاز باید دارای عینک مخصوص ، کفش مخصوص ، کلاه مخصوص و . . . باشد.

هر آنچه که باید در مورد لباس کار زنانه بدانید

قیمت لباس کار زنانه :

برای اینکه تهیه لباس کار به صورت عمده است پس حتماً باید به قیمت آن توجه کرد بنابراین کارفرما قبل از تهیه باید به بودجه ای که برای این کار در نظر گرفته توجه کند و بعد از آن اقدام به خرید محصولات خود کند.

محل تبلیغ روی لباس کار :

بعضی از شرکت ها برای تبلیغ برند خود روی لباسهای کار لوگوی شرکت را نصب می کنند ، برای تهیه لباس کار باید دقت کنید که لباس یک فضا برای تبلیغ داشته باشد.

سخن پایانی

 در این مقاله هر آنچه را که باید در مورد لباس کار زنانه را بدانید مورد بررسی قرار دادیم در مورد جنس پارچه ، لباس کار ، سایز لباس ، کیفیت دوخت لباس ، قیمت مناسب لباس و . . . توضیحاتی داده شد تا شما بتواند برای خرید و تهیه لباس کار زنانه خوب با ویژگی : جنس مقاوم ، کیفیت دوخت بالا و قیمت مناسب تصمیم گیری کنید پیشنهاد من به شما شرکت نساجی ارمک می باشد زیرا بهترین تولیدی لباس کار کارگری ، کارخانه و … می باشد که تمام محصولات تولیدی خود را با بهترین کیفیت ارائه می کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *