ویژگی های پارچه های لباس کار

ویژگی های پارچه های لباس کار

ویژگی های پارچه های لباس کار

هر حرفه ای نیاز به لباس کار مناسب برای کارگران خود و با توجه به کاری که انجام می دهد دارد. یک لباس فرم نه تنها باید راحت و زیبا باشد، بلکه باید کاربردی و ایمن نیز باشد. این آخرین ویژگی ها با توجه به نوع پارچه استفاده می شود.

مقاومت یک پارچه با توجه به ویژگی های مواد آن تعیین می شود. بسته به نوع کار انجام شده، متخصص باید یک نوع پارچه را انتخاب کند. به عنوان مثال، پارچه ای که در برابر انتشار عفونت ها و خطرات بیولوژیکی مقاوم است، همانطور که در حرفه های بهداشتی استفاده می شود، با پارچه مورد نیاز پرسنل ساختمانی که معمولاً کار را در خارج انجام می دهند، یکسان نیست و لباس آنها باید متناسب با تغییرات باشد.

اهمیت پارچه در لباس کار

لباس کار یک ابزار ارتباطی برای تصویر برند است، ارزش های شرکت را منعکس می کند و در عین حال یک “ابزار کار” است. در برخی از بخش ها به پارچه های خاصی و ارگونومی خاصی نیاز است تا امکان تحرک و اجرای صحیح فعالیت های کاری فراهم شود.

به همین دلیل است که سفارشی سازی، طراحی و پارچه در لباس کار بسیار مهم است و برای حفظ راحتی باید مورد مطالعه قرار گیرد.

جنس پارچه های لباس کار می تواند از الیاف طبیعی (پنبه پنبه/پلی استر پنبه) باشد و یا ترکیبی از الیاف طبیعی و مصنوعی (فیلامنت/ویسکوز) باشد.

طبیعی است که هر چه الیاف به کار رفته در پارچه طبیعی تر باشد تبادل حرارتی راحت تر است. برای مثال جنس پارچه ی فیلامنت فیلامنت به خاطر وجود الیاف مصنوعی گرم تر از پارچه ی فیلامنت پنبه است که الیاف طبیعی دارد .جنس پارچه فیلامنت پنبه خنک تر و سبک تر است و به خوبی اتو می شود .

جنس نوعی از لباس کار ها به صورت اختصاصی است برای مثال لباس کار کارکنان سرد خانه/لباس های نسوز کارکنان کوره ها/لباس های ضد آتش آتش نشان هاو…

ویژگی لباس کار:

1-لباس کار تهیه شده باید کاملا اندازه و مناسب فرم بدن هر شخص باشد.

2-لباس کار عاری از هر گونه پارگی و شکاف باشد.

3-در صورتی که کارکنان نیاز به بالا زدن یا تا کردن آستین داشته باشند لباس کار باید آستین کوتاه باشد.

4-جنس پارچه ی لباس کار متناسب با شغل اشخاص باشد،به گونه ایی که مواد قابل اشتعال یا مواد سمی در پارچه نفوذ نکند.

5-لباس کار مخصوص محیط های اسیدی یا رادیو اکتیو باید یک سره بوده و دارای کلاه و دستکش و کفش به صورت یک تکه باشند.

6-لباس کارهایی که به صورت بارانی هستند باید کلاه آن از پارچه های ضد آب تهیه شود.

7-جنس اشخاصی که لباس کار آن ها در تماس با مواد میکروبی و بیماری زا در تماس است به دلیل شست و شوی مکرر باید دارای استحکام خاص باشد.

(لازم به دکر است که لباس کار از جنس پارچه ی لی دارای استقامت و استحکام بالایی است و هم چنین پارچه ی ترگال کجراه نسبت به پارچه ی ترگال ساده استحکام بیش تر دارد و پارچه ی ترگال ساده نسبت به تترون استحکام بیش تر دارد .

از سایر ویژگی لباس کار می توان به شیک بودن لباس/اتو کشی آسان مقاومت در برابر پارگی/وزن سبک و شست و شوی راحت اشاره کرد.

خصوصیات عمومی پارچه در لباس کار

برخی از ویژگی هایی وجود دارد که باید در هر پارچه فرم کاری فراتر از فعالیت انجام شده و زمان سال در نظر گرفته شود، که به عنوان حداکثری باید در نظر گرفته شود. البته همه چیز به بخش و وظیفه ای که در حال انجام است بستگی دارد، اما به طور کلی می توان گفت:

پارچه‌هایی که به راحتی اتو می‌شوند یا زیاد چروک نمی‌شوند:

در این مورد توصیه می‌کنیم بین پارچه‌هایی که گرمای زیادی تولید نمی‌کنند و قابل تنفس هستند، تعادل پیدا کنید. مثلاً کتان پارچه‌ای بسیار اصیل برای روزهای گرم است، همچنین انتخاب محبوب برای تهیه انواع لباس ، بخصوص لباس کار کارگری است.

پس بد نیست سری به صفحه مقاله پارچه کتان چه ویژگی هایی دارد بزنید تا هدف کاربر را بهتر متوجه شوید.

پارچه هایی که به راحتی شسته می شوند یا لکه های زیادی را جذب نمی کنند:

این بسیار مهم است زیرا در هر کاری لباس کار ممکن است لکه دار و کثیف شود. بنابراین، داشتن پارچه هایی که به راحتی لکه های آن از بین بروند بسیار مهم است. اگر چه از بین بردن لکه در سریع ترین زمان ممکن بهترین توصیه است.

پارچه های با نخ و ریسندگی با کیفیت:

به دلیل پارگی هایی که ممکن است لباس در هر حرکتی که در کارهای روزمره انجام می شود متحمل شود یا به دلیل ساییدگی ناشی از استفاده مکرر، بسیار مهم است که پارچه از جنس با کیفیت باشد. نمونه ای از پارچه های ایده آل برای لباس های فرم کار، پارچه های کتان، فاستونی، لی ، فلامنت و … است.

پارچه های قابل تنفس در دمای بالا و گرما در دماهای پایین:

لباس مناسب هم برای راحتی کارگر و هم برای جلوگیری از بیماری ها و مراقبت از سلامت آنها ضروری است. اگر پارچه مناسب نباشد در زمستان بسیار سرد می شود و در فصول با دمای بالا برعکس. بهتر است یک لباس کار برای فصول گرم و دیگری برای فصول دمای پایین داشته باشید.

پارچه های ایده آل برای لباس های فرم کار در فصول گرم سال

در اینجا با توجه به ویژگی های وظیفه ای که کارگر انجام می دهد، چه در فضای باز یا داخل ساختمان و همچنین بخش، تقسیم بندی وجود دارد:

پارچه‌هایی برای بخش مراقبت‌های بهداشتی:

این پارچه‌ها باید پارچه‌های پنبه‌ای با ترکیبی عالی با پلی‌استر باشند تا لباس‌هایی با مراقبت آسان و تنفس شوند.

پارچه‌های بخش هوانوردی:

در مورد پرسنل پرواز، پارچه‌هایی را جستجو می‌کنند که بتوانند سرما و گرما را با هم ترکیب کنند، زیرا امروزه ممکن است در اروپا با دمای بالا و در عرض 10 ساعت در آمریکای جنوبی با دمای پایین باشند. آنچه ما در تلاش برای رسیدن به آن هستیم این است که آنها لباس هایی هستند که با آب و هوا سازگار هستند.

پارچه برای بخش مشاور تجاری:

بستگی به بخش و خود فعالیت دارد. فروشندگان می توانند داخل محل یا بخشی از فعالیت آنها می تواند در خارج از محل انجام شود، بنابراین مهم است که آنها برای حفظ وجهه حرفه ای خود زیبایی داشته باشند و فعالیت فروش و مشاوره به راحتی انجام شود.

پارچه برای بخش خودرو:

در این مورد نیز ممکن است پرسنل شرکت‌های خودروسازی در خارج از منزل با دمای بالا کار کنند، اما نه برای مدت طولانی، فقط در زمان‌های خاص ، اما همچنان باید لباس راحتی بپوشند که با دما سازگار باشد

پارچه های ایده آل برای لباس های کار در فصول سرد

پارچه برای بخش مراقبت های بهداشتی:

نمونه ای از این پارچه ها میکروفیبر است که دارای بخش زیادی از پلی استر و درصد کمتری از پلی آمید است. چروک نمی شود و به راحتی شسته می شود

پارچه برای بخش هوانوردی:

همانطور که در قسمت بالا در مورد گرما توضیح دادیم، همین امر در مورد سرما نیز مورد توجه قرار می گیرد، که لباس هایی هستند که می توانند برای پوشش دمای پایین با کت ترکیب شوند. بنابراین، پارچه ها باید با پلی استر و پنبه ترکیب شوند تا بتوان آنها را در چند ساعت با دماهای مختلف تطبیق داد.

پارچه برای بخش مشاور تجاری:

بسته به منطقه، فروشنده اغلب ممکن است فعالیت های خارج از منزل انجام دهد، بنابراین گرم بودن و حفظ تصویر بسیار مهم است. به عنوان مثال، برای فروشندگان املاک و مستغلات.

در  مقاله در مورد ویژگی های پارچه های لباس کار مناسب توضیح داده شد. در تولیدی لباس کار ارمک، تعهد ما ارائه لباس های کاری با کیفیت بالا است که خواسته های مشتریان را برآورده می کند. هدف ما ارائه راه‌حل‌ های لباسی است که از نظر ایمنی، راحتی و عملکرد در همه زمان‌ها برجسته باشد. برای خرید انواع لباس های کار مناسب به ما اعتماد کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *