لباس های پلاستیکی - جوانب مثبت ، منفی

لباس های پلاستیکی – جوانب مثبت ، منفی

لباس و پارچه های پلاستیکی – جوانب مثبت ، منفی

بسیاری از ما از آنچه در بدن خود قرار می دهیم بسیار آگاه هستیم. خوردن غذای مناسب ، استفاده از مواد آرایشی طبیعی.اما آیا تا به حال در مورد لباسی که می پوشید ، فکر کرده اید؟ به این فکر کرده اید که حتی برخی از پارچه ها نیز می توانند سمی و مضر باشند؟ در ساخت برخی از پارچه های بادوام که ارزان تولید می شوند، از مواد شیمیایی خطرناک استفاده می شود. اما آیا این موارد ارزش دارد که خود و محیط را به خطر بیندازید؟ نه

پوست بزرگترین عضوی است که داریم و تقریباً هر آنچه را که در معرض آن قرار دارد، جذب می کند. به خصوص هنگام تعریق ، منافذ باز می شوند و به بدن اجازه می دهند تمام مواد شیمیایی را از طریق رطوبت جذب کند. همه شما میدانید که استفاده از مواد آرایشی پر از مواد شیمیایی تند و زننده چقدر خطرناک است. در اینجا می خواهیم اشاره کنیم که از مصرف منسوجات غنی از مواد شیمیایی نیز باید خودداری کنیم.

پارچه های پلاستیکی

بیشتر بخوانید: لباس کار کارگاهی

در مقالات دیگر این سایت در مورد الیاف طبیعی و الیاف مصنوعی صحبت کردیم و به این نکته اشاره کردیم که الیاف مصنوعی ساخته دست انسان هستند. چندی پیش مردم به الیاف طبیعی چسبیده بودند: پشم ، پنبه ، ابریشم و کنف. اما اگر امروز به برچسب های لباس خود نگاهی بیندازید ، به احتمال زیاد موادی مانند ریون ، پلی استر ، اکریلیک ، استات و نایلون پیدا خواهید کرد.

الیاف مصنوعی از دوام بیشتری برخوردار هستند و از آنجا که کاملاً توسط انسان ساخته شده اند ، دارای ویژگی های مختلف مانند مقاومت در برابر آب ، مقاومت در برابر لکه هستند و رنگ آمیزی آنها نیز آسان تر است.

یکی از دلایل ماندگاری و دوام بیشتر آن نسبت به الیاف طبیعی، پلاستیکی بودن آن است ، که اکنون اکثر ما می دانیم پلاستیک زیست تخریب پذیر نیست و شکستن آن قرن ها به طول می انجامد.

اما اجازه دهید برخی از نکات منفی در مورد الیاف مصنوعی را بررسی کنیم

این بسیار حساس به گرما است و می تواند آسیب ببیند ، ذوب شود یا بسوزد.

این برای پوست خوب نیست ، بسیاری از افراد به آن واکنش های آلرژیک نشان می دهند.

بسیاری از مواد شیمیایی سمی و سرطان زا در طول تولید استفاده می شود و می تواند مشکلات بهداشتی برای کسانی که با آن کار می کنند ایجاد کند و همچنین خطر نشت آن در طبیعت و جریان های آب وجود دارد.

از آنجا که قابل تنفس نیستند ، راحت تر عرق می کنید و بوی آن در پارچه می ماند و نمی تواند مانند الیاف طبیعی از بین برود و این باعث می شود که شما مرتباً آن را بشویید.

برای اطلاع از شرایط فروش لباس بیمارستانی  روی لینک کلیک کنید.

سعی کنید از پارچه های مصنوعی فاصله بگیرید

از پارچه های مصنوعی فاصله بگیرید

الیاف مصنوعی محبوب ترین الیاف در جهان است.چرا؟ زیرا بادوام است و ساخت آن بسیار گران نیست. اما آیا واقعاً می خواهید لباسی بپوشید که اساساً از روغن ساخته شده باشد؟ پارچه های پلاستیکی قابل تجزیه نیستند، یا تجزیه آنها صدها سال طول می کشد.

استفاده از پارچه های پلاستیکی، ما را در معرض خطرات بهداشتی متعددی مانند بثورات پوستی، حالت تهوع، سردرد و موارد دیگر قرار می دهد. بعلاوه ، لباس های پلاستیکی معمولاً پس از کمی تعریق، بوی بد می دهد.

پارچه پلی استر، پارچه اکریلیک، پارچه ویسکوز از جمله پارچه هایی هستند که برای تولید آنها از مواد شیمایی استفاده شده است.

پلی استر بدترین پارچه ای است که می توانید خریداری کنید. این ماده از پلیمرهای مصنوعی ساخته شده از استرهای الکل دی هیدریک و اسید ترتالیک ساخته شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شرکت تولیدی لباس کار کارگری ارتباط برقرار کنید.

2 پاسخ
  1. Hamed
    Hamed گفته:

    وقتی لباسهای پلاستیکی، برای بدن مضره و تجزیه اون صدها سال طول می کشه، تولیدش باید ممنوع بشه و به واحدهای تولیدی که به این ممنوعیت توجه نمی کنند، جریمه های سنگین اعمال بشه.

    پاسخ
    • admin3
      admin3 گفته:

      با تشکر از نظرات شما .هدف شرکت ارمک تولید پارچه های داخلی با کیفیت مناسب است.
      امروزه به دلیل افزایش بیرویه ی قیمت پوشاک مشتریان و تولید کنندگان به سمت تولیدات بی کیفیت و ارزان می روند .
      هدف شرکت ارمک تولید پوشاک با کیفیت داخلی با قیمت مناسب است.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *