انواع پارچه برای ماسک صورت

انواع پارچه برای ماسک صورت

در اینجا بهترین پارچه های ماسک صورت برای کمک به شما در یافتن گزینه مناسب آورده شده است.این پست توسط شرکت بافندگی ارمک ارائه شده است.لباس پرستار زنانه نمونه ای از محصولات این مجموعه است.

برای مهار شیوع بیماری همه گیر COVID-19 ، فاصله فیزیکی ، شستشوی مکرر دستها و استفاده از ماسک صورت و پوشش صورت اقدامات کاملاً پذیرفته شده ای است که دنبال می شود.Covid-19 کاملاً سریع منتقل می شود.

انتشار ویروس از طریق هوا زمانی اتفاق می افتد که فرد آلوده در هوا سرفه و عطسه کند و این قطرات ریز پر شده از ویروس را به هوا پاشش کند که با استفاده از ماسک های صورت می توان انتقال ویروس را به میزان قابل توجهی کاهش داد و ماسک های پارچه ای یک گزینه ساده ، اقتصادی و پایدار برای برای کنترل گسترش ویروس هستند.

پارچه هایی که در ساخت ماسک های پارچه ای استفاده می شود در این مقاله ذکر شده است.مواد ماسک صورت باید به گونه ای باشد که در فیلتر کردن ذرات مؤثر باشد و همچنین قابلیت تنفس را برای استفاده کننده فراهم کند.

الیاف طبیعی

الیاف طبیعی رشته هایی از مواد بلند و باریک و انعطاف پذیر هستند که در طبیعت توسط گیاهان و حیوانات ایجاد می شوند.اگرچه از الیاف طبیعی به ندرت در ماسک های پزشکی تجاری استفاده می شود ، اما معمولاً در ماسک های پارچه ای برای کاهش انتشار COVID-19 استفاده می شود.

پنبه

پارچه پنبه ای خنک و نرم است و این گزینه ای عالی برای ماسک های صورت است.پنبه ماده نسبتاً متداولی است ، اما اطمینان حاصل کنید که از پارچه پنبه با تعداد نخ بیشتر برای ماسک خود استفاده کنید.

تا آنجا که به نوع پارچه مربوط است ، آزمایش های فیلتر نشان می دهد که پنبه 100٪ محکم بافته شده از بسیاری از مواد مصنوعی بهتر عمل می کند.این ممکن است به این دلیل باشد که الیاف مصنوعی در سطح میکروسکوپی نسبتاً صاف هستند ، در حالی که الیاف پنبه دارای ساختاری تا حدودی سه بعدی هستند که احتمالاً موانع اضافی برای ذرات خروجی و ورودی ایجاد می کند.

بهترین پارچه برای ساخت ماسک خانگی چیست

محققان می گویند ، جدا از پارچه ای که استفاده می کنید ، تناسب ماسک نیز مهم است.این مطالعه می گوید که یک تناسب نامناسب می تواند راندمان فیلتر کردن ماسک را بیش از 60 درصد کاهش دهد.

نکته:پارچه ماسک صورت شما باید نرم و قابل تنفس باشد.چیزی که باعث تحریک پوست صورت شما نشود.

فلانل

اگر در کمد لباس خود یک مجموعه لباس خواب قدیمی دارید ، برای تهیه ماسک استفاده مجدد آنها را در نظر بگیرید.فلانل ترکیبی از پنبه و پلی استر است که می تواند حدود 57٪ از ذرات معلق در هوا را مسدود کند.

ضخامت

چند لایه توصیه می شود.یک ماسک پارچه ای کاملاً مناسب باید حداقل دو لایه پارچه محکم بافته شده داشته باشد.لایه سوم محافظت بیشتری ایجاد می کند.

معمولاً برای ماسک ها ، پارچه هایی که بافت های محکم تری دارند توصیه می شود ، زیرا فضای بین نخ ها کوچکتر است (اندازه منافذ کوچکتر) و فیلتراسیون بیشتری را ایجاد می کنند.با این حال ، بافت های محکم نیز مقاومت بیشتری در برابر جریان هوا دارند که ممکن است قابلیت تنفس را کاهش دهد.به طور کلی ، سفتی بافت یک پارچه را می توان بر اساس تعداد نخ ارزیابی کرد.

به طور کلی ، ساختن یک ماسک خوب شامل تعادل است.شما پارچه ای می خواهید که به شما اجازه عبور قطره را ندهد ، در حالیکه اطمینان حاصل کنید که می توانید با ماسک خود به درستی نفس بکشید.

اطمینان حاصل کنید که ماسک خود را تمیز نگه دارید

به گفته NBC ، در حالی که ماسک های پارچه ای نسبتاً مؤثر هستند ، شما باید مرتباً آن را تمیز کنید ، زیرا ویروس می تواند چندین ساعت روی پارچه زنده بماند.علاوه بر این ، اگر ماسک شما خیس شود ، می تواند تقریباً بی تأثیر باشد – ظاهراً رطوبت می تواند احتمال شیوع ویروس را افزایش دهد.بنابراین ، هر شب شستشو و خشک شدن کامل توصیه می شود.

ماده ای که انتخاب می کنید مهم نیست ، ماسک شما باید محکم در اطراف صورت شما قرار بگیرد و شامل چندین لایه پارچه برای بهترین محافظت باشد.از همه مهمتر ، به یاد داشته باشید که استفاده از ماسک صورت محافظت کاملی در برابر COVID-19 ندارد ، بنابراین باید تا حد امکان شستن منظم دست و فاصله اجتماعی را انجام دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *