پارچه ضد میکروبی چیست

پارچه ضد میکروبی چیست

پارچه ضد میکروبی چیست ؟

راهنمای شما برای پارچه ضد میکروبی

حفظ شرایط بهداشتی در بیمارستان ها ، اتاق های تمیز و سایر امکانات نیاز به ترکیبی از پروتکل های دقیق و تجهیزات مناسب دارد. لباس ، پارچه ، مبلمان و ابزار همه بر روی پارچه های ضد میکروبی تکیه می کنند تا به ارتقاء محیط های بهداشتی و تمیز کمک کنند.

شرکت های مختلفی پارچه های ضد میکروبی مخصوص برنامه های کاربردی را برای دستگاه های پزشکی و سایر محصولات فراهم می کنند. ما تهیه کننده تولید کنندگان پیشرو هستیم که هم به محصولات با کیفیت و هم برای مشاوره تخصصی به ما اعتماد می کنند.

عموما خریدارن ایننوع پارچه ها تولید کننده گان لباس بیمارستانی می باشند .

پارچه ضد میکروبی چیست ؟

پارچه ضد میکروبی هر پارچه ای است که از باکتری ، لکه ، انواع قارچ ها و سایر میکروب های خطرناک محافظت می کند. این امر می تواند با درمان پارچه با ماده شیمیایی موضعی اختصاصی که مانع از رشد پاتوژن ها می شود یا با استفاده از نخ هایی که به منظور ارائه قابلیت های ضد میکروبی میکروسکوپی ذاتی مانند مواردی که پارچه های با عملکرد بالا وجود دارد ، ساخته شده باشد. نخهای مخصوص سوربوتک.

 در ترکیب این نخها در حالی که همزمان در حال توسعه ارتقاء جنبش رطوبت هستند با رشد میکروب ها مبارزه  می کنند و از این طریق راحتی را به حداکثر می رسانند و باعث افزایش عمر پارچه می شوند.

پارچه هایی که به عنوان ضد میکروبی به بازار عرضه می شوند باید برای مصرف کننده و محیط زیست سمی نباشند و از طریق آزمایش های متفاوت امتحان شده و ثابت شوند که هیچ گونه ضرری ندارند .

 پارچه ضد میکروبی چگونه کار می کند؟

پارچه های ضد میکروبی به همان روش صابون های ضد میکروبی و ضد عفونی کننده ها کار می کنند – با حمله به عوامل بیماری زا در سطح سلولی برای جلوگیری از رشد و تولید مثل آنها.

 مواد شیمیایی و پارچه های مختلف دارای سطوح مختلف اثربخشی هستند. برخی از محصولات صرفاً سرعت پاتوژن ها را با گذشت زمان کند می کنند ، در حالی که برخی دیگر برای از بین بردن سلول های اسپور در تماس ساخته شده اند.

لباس کتانی محیطی متخلخل ، گرم و تمیز را ارائه می دهد که برای رشد میکروب ایده آل است. یکی از دلایلی که پارچه های ضد میکروبی آنقدر مؤثر است این است که با از بین بردن این خطر ، آنها از انتشارعوامل بیماری زای خطرناک جلوگیری می کنند که این امر باعث کاهش خطر کلی عفونت در بیمارستان یا مناطق دیگری که نیاز به لباس های ضد میکروبی دارند می شوند.

پارچه ضد میکروبی چیست

پارچه های ضد میکروبی در کجا استفاده می شوند؟

برای لباس های بیمارستانی و لیاس خدمه بیمارستان وهمچنین روکش های تشک طبی ، پارچه و اثاثه یا لوازم داخلی اغلب از پارچه های مخصوص استفاده شده است. برای کاهش خطر انتقال بیماری و جلوگیری از عفونت استفاده می کنند.

یکی دیگر از کاربردهای مهم در مورد پارچه ضد میکروبی در کارهای نظامی و دفاعی است که در آنجا پوشاک و تجهیزات مقاوم در برابر مواد شیمیایی و بیولوژیکی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. پارچه های ضد میکروبی همچنین برای کفش همچنین کفش ورزشی گزینه مناسبی را ایجاد می کنند ، که در جلوگیری از بو کمک می کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *