سفارش لباس کار مهندسی

سفارش لباس کار مهندسی برای مهندسانی که در زمینه ساخت و ساز، مهندسی عمران، صنایع خودرو سازی، نساجی، تولید  مواد شیمیایی و … کار می کنند ضروری است. این لباس کار علاوه بر محافظت، نوعی شناسایی نیز هست و نشان دهنده تعهد و جدیت مهندسان در کار روزانه آنهاست.

لباس کار مهندسی ابزار کار محسوب می شود. به این ترتیب، توسط شرکت ارائه می شود و باید ویژگی های خاصی را داشته باشد. یونیفرم های کار در فضاهای صنعتی دارای اولویت کارکرد حفاظت و تامین امنیت است. امروزه استانداردهایی وجود دارد که طبق قانون پارامترهایی را تعیین می کند تا این نوع لباس ها برای اپراتور موثر باشد.

در این صنعت، صدها شرکت وجود دارد که محصولات شیمیایی، ماشین آلات الکتریکی و سایر تجهیزاتی را مدیریت می کنند که می توانند سلامت فیزیکی افراد را به خطر بیندازند. از آنجایی که این امر به خطرات سلامتی تبدیل می شود، استفاده از لباس کار مهندسی اجباری شده است.

در کار ساختمانی چه لباسی بپوشیم؟

مهندسان عمران و کارگران ساختمانی باید لباس مناسب بپوشند تا از خطرات موجود در محیط کار خود محافظت کنند. برخی از ضروری ترین پوشاک در ساخت و ساز عبارتند از:

روپوش کار: این لباس یکی از مهم ترین لباس های مهندسان و کارگران ساختمانی است. محافظت در برابر پاشش مواد و مقاوم در برابر پارگی است.

شلوار چند جیب: این شلوار برای حمل ابزار و سایر وسایل مورد نیاز در محل کار ایده آل است. آنها راحت و مقاوم هستند و با پارچه های خاص ساخته شده اند تا در برابر خواسته های کار ساختمانی مقاومت کنند.

جلیقه های دید بالا: جلیقه های دید بالا برای اطمینان از ایمنی کارگران در کارگاه های ساختمانی ضروری است. این جلیقه ها با نوارهای بازتابنده به مهندسان این امکان را می دهند که در محیط های کم نور یا موقعیت های ترافیکی به راحتی قابل مشاهده باشند.

اهمیت لباس های مهندسی

پوشاک مهندسی در زمینه ساخت و ساز بسیار مهم است. این لباس علاوه بر محافظت در برابر خطرات شغلی، به عنوان یک مانع بین کارگر و خطرات موجود در محل کار نیز عمل می کند.

علاوه بر این، لباس مهندسی نوعی شناسایی و حرفه ای بودن است. مهندسان و کارگران ساختمانی که لباس مناسب می پوشند تعهد و جدیت خود را به کار خود نشان می دهند.

ویژگی‌ های لباس کار مهندسی

بسته به رشته صنعتی که در آن کار می کنید، لباس کار مهندسی شامل پوشاک خاصی می شود. با این حال، آنچه که آنها همواره باید مواد تولیدی خود را در نظر بگیرند، تفاوت چندانی ندارد. ضروری است که یونیفرم های امنیتی شامل:

قابلیت حفاظت و دید برای اپراتور.

ساخته شده در مواد مقاوم در برابر آب و ضد حریق.

منسوجاتی که محافظت، راحتی و انعطاف پذیری حرکت را فراهم می کنند.

منسوجات با ویژگی های آنتی باکتریال، برای محیط هایی که در آن با مواد آلوده تعامل دارید.

مهم است که لباس اجازه تنفس دهد تا از تجمع گرما جلوگیری کند و راحتی را در طول روزهای کاری طولانی فراهم کند.

لباس های مهندسی برای مقاومت در برابر پارگی و سایر آسیب های ناشی از کار در شرایط سخت طراحی شده اند.

مواد مورد استفاده در لباس‌های مهندسی اغلب دارای خواص بازتابی هستند و این اطمینان را می‌دهد که کارگران همیشه در معرض دید هستند، حتی در محیط‌ های کم نور.

این لباس ها باید امکان تحرک کافی را داشته باشند تا مهندسان بتوانند وظایف خود را راحت و کارآمد انجام دهند.

انواع جنس پارچه در لباس کار مهندسی

انتخاب جنس پارچه مناسب برای لباس کار مهندسی به عوامل مختلفی از جمله نوع کار، شرایط محیطی و سلیقه شخصی مهندس بستگی دارد. در اینجا به برخی از رایج ‌ترین جنس‌های پارچه برای لباس کار مهندسی اشاره می‌کنیم:

پارچه‌های طبیعی:

  • پنبه: این نوع پارچه نرم، لطیف و تنفس ‌پذیر است و برای کار در محیط‌ های گرم و مرطوب مناسب می‌باشد. پنبه به دلیل جذب رطوبت بالا، از تعریق زیاد و ایجاد بوی بد جلوگیری می‌کند.
  • کتان: این نوع پارچه محکم و بادوام است و برای کار در محیط‌ های سرد و خشک مناسب می‌باشد. کتان به دلیل مقاومت بالا در برابر پارگی و ساییدگی، برای کارهای سخت و طاقت ‌فرسا نیز مناسب است.

پارچه‌های مصنوعی:

  • پلی استر: این نوع پارچه مقاوم، ضد چروک و ضد آب است و برای کار در محیط‌های خشن و آلوده مناسب می‌باشد. پلی استر به دلیل عدم جذب رطوبت، به سرعت خشک می‌شود و برای کار در شرایط بارانی و مرطوب نیز مناسب است.
  • نایلون: این نوع پارچه سبک، بادوام و ضد آب است و برای کار در محیط‌های مرطوب و خیس مناسب می‌باشد. نایلون به دلیل مقاومت بالا در برابر پارگی و ساییدگی، برای کارهای سخت و طاقت‌ فرسا نیز مناسب است.

پارچه‌های ترکیبی:

  • پنبه-پلی استر: این نوع پارچه ترکیبی از مزایای هر دو نوع پارچه پنبه و پلی استر را دارد. این پارچه نرم، لطیف و تنفس ‌پذیر است و در عین حال مقاوم، ضد چروک و ضد آب نیز می‌باشد.
  • کتان-پلی استر: این نوع پارچه ترکیبی از مزایای هر دو نوع پارچه کتان و پلی استر را دارد. این پارچه خنک، بادوام و ضد چروک است و در عین حال مقاوم، ضد آب و ضد پارگی نیز می‌باشد.

نکاتی برای انتخاب جنس پارچه لباس کار مهندسی:

  • نوع کار: جنس پارچه باید با توجه به نوع کار و شرایط محیطی انتخاب شود. برای مثال، برای کار در محیط‌ های گرم و مرطوب، باید از پارچه‌ های طبیعی مانند پنبه و کتان استفاده کرد.
  • شرایط محیطی: جنس پارچه باید با توجه به شرایط محیطی مانند آب و هوا، رطوبت و آلودگی انتخاب شود. برای مثال، برای کار در محیط‌های خشن و آلوده، باید از پارچه‌های مصنوعی مانند پلی استر و نایلون استفاده کرد.
  • سلیقه شخصی: جنس پارچه باید با توجه به سلیقه شخصی مهندس انتخاب شود. برای مثال، برخی از مهندسان ترجیح می‌دهند از پارچه‌های نرم و لطیف مانند پنبه استفاده کنند، در حالی که برخی دیگر ترجیح می‌دهند از پارچه‌های مقاوم و ضد آب مانند پلی استر استفاده کنند.

علاوه بر جنس پارچه، باید به موارد دیگری مانند ضخامت پارچه، رنگ پارچه و نوع دوخت و … توجه کرد مانند:

هنگام انتخاب لباس کار برای ساخت و ساز، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

کیفیت: کیفیت لباس برای تضمین دوام و مقاومت آن ضروری است. لباس های باکیفیت از کارگران در برابر پارگی های احتمالی و سایر خطرات محافظت می کند.

راحتی: پوشیدن لباس کار در روزهای طولانی کاری ضروری است. مواد قابل تنفس و انعطاف پذیر برای اطمینان از راحتی مهندسان ایده آل هستند.

دوام و مقاومت: لباس های ساختمانی باید محکم و بادوام باشند تا در شرایط کار ساختمانی مقاومت کنند. مواد با کیفیت بالا عمر مفید لباس را تضمین می کند.

نحوه سفارش و خرید لباس کار مهندسی

استفاده از لباس های مهندسی در ساخت و ساز و صنایع مختلف تعدادی از مزایای را هم برای مهندسان و هم برای شرکت ها ارائه می دهد، از جمله ایمنی، راحتی و سازگاری با شرایط کار. لباس مهندسی چیزی بیش از یک لباس فرم است. این یک ابزار اساسی برای محافظت از مهندسان و کارگران ساختمانی است و نشان دهنده تعهد و حرفه ای بودن در زمینه مهندسی عمران است.

همه مشاغل و حرفه ها در مورد پوشاک و کفش کار نیازها و خواسته های متفاوتی دارند. ما در تولیدی لباس کار ارمک، لباس کار را برای بخش ها و حرفه های مختلف تولید می کنیم، بنابراین می توانید انواع لباس کار را بر اساس وظیفه یا تخصص خاص خود انتخاب و سفارش دهید.

در مرحله اول با تماس با مجموعه ما و انتخاب نوع مدل لباس کار خود ( حال یا از نمونه های موجود در سایت و یا مدل مد نظر خود) نوع کار، شرایط محیطی، سایز، تعداد و جنس پارچه ثبت سفارش آغاز می شود. پس از انتخاب نوع پارچه، تعداد و محاسبه قیمت و توافق با مشتری تولید لباس ها شروع می شود. در صورتی هم تعداد سفارش ها کمتر از 100 دست لباس باشد از موجودی های انبار می توانید استفاده کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *