تولیدی لباس کار حرفه ای

تولیدی لباس کار حرفه ای

تولیدی لباس کار حرفه ای

اهمیت یک تولیدی لباس کار این است که کار خود را با راحتی تمام انجام دهد و از آن جایی که هر تولید کننده لباس کار، لباس کار خود را در بسیاری از بخش ها به فروش می رساند، لذا لازم است که در حین کار، دقت و عملکرد بالایی در تولید داشته باشد تا بتواند پیشرفت زیادی در این حوزه کند. هدف اصلی این نوع تولید، ایجاد ایمنی و راحتی برای بسیاری از متخصصان در حوزه های مختلف است. حتی استانداردهایی برای احترام نهادن به این لباس ها وجود دارد، اما جدا از این نقش اساسی، ارزش واقعی پوشیدن یک لباس کار حرفه ای، زمانی مشخص می شود که تولیدی لباس کار حرفه ای تمرکز بالایی در تولید این دسته از لباس ها داشته باشد.

تولیدی لباس کار حرفه ای

عوامل حائز اهمیت در بررسی تولید بلاس کار حرفه ای

  • لباس حرفه ای برای محافظت از کاربر

برای بسیاری از افراد، لباس کار همواره برای محافظت از یک حرفه ای از خطرات بالقوه در ارتباط با فعالیت خود، بسته به بخش فعالیتی او استفاده شده است. این امر می تواند خاک، سرما، میکروب، گرما و آب و هوای نامناسب باشد. پوشیدن این نوع لباس ها بی اهمیت نیست، زیرا هر حرفه ای از لباس شخصی خود محافظت می کند و لباسی را خواستار است که شرایط مورد نیاز بخش فعالیتی او را برآورده کند. با رعایت استانداردهای مختلف، این لباس به تجهیزات حفاظتی تبدیل می شود. این به متخصصان اجازه می دهد در بهترین شرایط و با آرامش کار کنند.

  • فرایند تولید لباس کار

تولید لباس کار یک فعالیت سازمان یافته است که شامل فرآیندهای متوالی مانند، علامت گذاری، برش، دوخت، بررسی، تکمیل، پرس و بسته بندی است. این یک فرایند تبدیل مواد اولیه به محصولات نهایی است. اگر تولید نباشد، حفظ صنعت دشوار خواهد بود تا زمانی که مرحله پیش تولید مواد به درستی انجام نشود. آماده پوشیدن لباس یا تولید پوشاک شامل مراحل زیادی از پردازش است که از ایده یا طرح طراحی شروع می شود و با یک محصول نهایی به پایان می رسد. فرآیند تولید پوشاک شامل طراحی محصول، انتخاب و بررسی پارچه، الگوسازی، درجه بندی، علامت گذاری، پخش، برش، بسته بندی، دوخت، پرس یا تا شدن، تکمیل و جزئیات، رنگ آمیزی و شستشو و غیره است. در حقیقت بسیاری از شرکت های تولیدی علاوه بر لباس کار برای مشاغل، تولیدی لباس مدارس را هم ارائه می دهند که این امر موجب شده کار خود را گسترش دهند و سودآوری بالایی داشته باشند.

تولیدی لباس کار حرفه ای

مراحل تهیه لباس کار

  • دریافت پارچه

کارخانه های تولید لباس کار، پارچه ای را از تولیدکنندگان نساجی خارج از کشور در پیچ های بزرگ با لوله های مقوایی یا پلاستیکی یا در کیسه دریافت می کنند. این پارچه معمولاً وارد ظروف حمل و نقل فولادی تجاری می شود و با لیفتراک تخلیه می شود. کارخانه های پوشاک اغلب یک انبار یا منطقه اختصاصی برای ذخیره پارچه بین ورود و تولید دارند. تولید کنندگان پوشاک فرایند برش را به صورت دستی یا مکانیکی انجام می دهند. شل کردن دستی پارچه معمولاً مستلزم بارگذاری پیچ و مهره پارچه بر روی یک ریسنده و تغذیه دستی مواد از طریق یک قطعه از تجهیزات است که باعث کشش پارچه در هنگام کشیدن آن می شود. شل کننده مکانیکی پارچه این فرایند را به صورت خودکار انجام می دهد. بسیاری از تولید کنندگان پوشاک نیز تضمین کیفیت را در این فرآیند ادغام می کنند تا اطمینان حاصل شود که کیفیت پارچه مطابق با استانداردهای مشتری است. این مرحله با بررسی نقطه ای پارچه با استفاده از سطح نور و پس زمینه برای شناسایی عیوبی مانند ناهماهنگی رنگ یا نقص در مواد انجام می شود. پارچه هایی که استانداردهای مشتری را برآورده نمی کنند به تولید کننده پارچه بازگردانده می شوند. هم چنین این روند برای تولیدی لباس مدارس هم حاکم است.

  • گسترش، چیدمان فرم و برش

 پس از اینکه پارچه شل شد، به محل پخش و برش تاسیسات تولید پوشاک منتقل می شود. پارچه ابتدا باید به صورت ورقه های یکنواخت بریده شود و سپس به صورت دستی یا با استفاده از یک سیستم کنترل شده با کامپیوتر برای آماده سازی برای فرایند برش پهن شود. پارچه به صورت زیر پخش می شود:

به اپراتورها اجازه دهید اشکالات پارچه را تشخیص دهند.

تنش و شل شدن پارچه را در حین برش کنترل کنید.

اطمینان حاصل کنید که هر لایه به طور دقیق بر روی سایرین تراز شده است.

نتیجه گیری

در مجموع انتخاب پارچه مناسب برای لباس کار باید توسط خیاطان و متخصصین مجرب و با تجربه در این حوزه صورت گیرد تا علاوه بر کیفیت و دوخت خوب، باعث محافظت از جان کاربر هم شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *