چرا پزشکان لباسهای سبز یا آبی می پوشند

چرا پزشکان لباسهای سبز یا آبی می پوشند

لباس های پزشکان قبلاً سفید و نمادرنگ پاکیزگی بود. سپس در اوایل قرن بیستم ، یک پزشک تأثیرگذار آن را  به رنگ سبز تغییر داد زیرا فکر می کرد این رنگ کار را برای جراح آسان تر خواهد کرد. اگرچه به سختی می توان تأیید کرد که آیا لباس بیمارستانی سبز به همین دلیل محبوبیت خاصی پیدا کرده اند ، ممکن است رنگ سبز به خصوص از نظر پزشک مناسب باشد تا به پزشکان کمک کند در اتاق عمل بهتر عمل کنند زیرا این نقطه مقابل رنگ قرمز است.

لباس با رنگ سبز به دو دلیل به پزشکان کمک می کند تا بهتر ببینند. اول ، نگاه کردن به رنگ آبی یا سبز می تواند دید پزشک را در مورد چیزهای قرمز ، از جمله خونریزی خون بیمار هنگام عمل جراحی ، بهتر کند. مغز رنگ ها را نسبت به یکدیگر تفسیر می کند. اگر جراح به چیزی قرمز و صورتی خیره شود ، نسبت به آن حساس می شود. سیگنال قرمز در مغز در حقیقت محو می شود ، که می تواند دیدن تفاوت های ظریف در بدن انسان را سخت تر کند. به گفته جان ورنر ، روانشناسی كه در دانشگاه كالیفرنیا ، دیویس مطالعه می كند ، نگاه كردن به چیز های با  رنگ سبز می تواند باعث شود كه چشم افراد نسبت به تغییرات رنگ قرمز حساس تر شود.

چرا پزشکان لباسهای سبز یا آبی می پوشند

شرکت بافندگی ارمک تولید کننده انواع لباس بیمارستانی با کیفیت بالا می باشد.

دوم ،وقتی که پزشک تمرکز عمیقی به رنگ قرمز بافت بدن و یا خون بدن بیمار دارد ، رنگ قرمز می تواند منجر به منحرف ساختن توهمات سبز روی سطوح سفید شود. و لکه های سبز ظاهر شود.

اگر پزشک نگاه خود را از بافت قرمز بدن به یک چیز سفید تغییر دهد ، مانند یک پارچه جراحی یا لباس متخصص بیهوشی . یک توهم سبز از رنگهای قرمز بدن یا خون بیمار ممکن است در پس زمینه سفید ظاهر شود ( شما می نوانید خود با نگاه کردن به این رنگ ها این نظریه را امتحان کنید.)

این تصویر پریشان از نگاه جراح هر کجا که به نظر می رسد ، شبیه به لکه های شناور که بعد از فلاش دوربین می بینیم پیروی می کند.

این پدیده به دلیل وجود نور سفید رنگهای رنگین کمان که قرمز و سبز را در بر می گیردمی باشد. اما مسیر رنگ قرمز هنوز مانده است ، بنابراین مسیر قرمز در مقابل مسیر سبز در مغز سیگنال “سبز” می دهد.

با این حال ، اگر پزشک به جای آنکه لباس سفید بپوشد لباس سبز بپوشد ، باعث می شود تا جلوی چشمانش رنگ سبز باشد و به سایه های سبز یا آبی نگاه کند ، به گفته پائولا برسان ، که در توهمات بینایی در دانشگاه پادووا در ایتالیا تحقیق می کند ، این رنگ هایی که به صورت توهمی برای ما پیش می آید   درست در هم می آمیزند و به یک حواس پرتی تبدیل نمی شوند.

بنابراین ، اگرچه پزشکان این روزها از لباس هایی با رنگ های دیگری هم استفاده می کنند  ، اما سبز ممکن است بهترین رنگ برای دید یک پزشک باشد.

این تحقیق توسط ، پروژه ای از برنامه علوم ، بهداشت و گزارشگری محیط زیست دانشگاه نیویورک ارائه شده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *